Lode, lodky, lodicky Autor Vydavatel Licencia Vydanie GKBN Stanislav Hoferek Greenie kniznica CC-BY-NC-ND Druhe (2013) 000111 MOJE LODKY SUPEROVE LODKY Tvary lodi O = voda; X = zasah O = voda; X = zasah A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 2x 6 6 7 7 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 3x 6 6 7 7 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 4 4 2x 5 5 6 6 7 7 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 4 4 2x 5 5 6 6 7 7 8 8 MOJE LODKY SUPEROVE LODKY Tvary lodi O = voda; X = zasah O = voda; X = zasah A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 2x 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 3x 6 6 7 7 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 2x 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 2x 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 MOJE LODKY SUPEROVE LODKY Tvary lodi O = voda; X = zasah O = voda; X = zasah A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 2x 7 7 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 2x 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 4x 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 2x 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 MOJE LODKY SUPEROVE LODKY Tvary lodi O = voda; X = zasah O = voda; X = zasah A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 2x 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 2x 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 4 4 2x 5 5 6 6 7 7 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 3x 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 MOJE LODKY SUPEROVE LODKY Tvary lodi O = voda; X = zasah O = voda; X = zasah A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 2x 6 6 7 7 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 2x 2x 4 4 5 5 2x 6 6 7 7 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 2x 4 4 5 5 6 6 2x 7 7 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 2x MOJE LODKY SUPEROVE LODKY Tvary lodi O = voda; X = zasah O = voda; X = zasah A B C D E F G H A B C D E F G H 2x 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 2x 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 2x 6 6 7 7 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 2x 7 7 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 4x 8 8 MOJE LODKY SUPEROVE LODKY Tvary lodi O = voda; X = zasah O = voda; X = zasah A B C D E F G H A B C D E F G H 3x 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 2x 6 6 7 7 8 8 2x A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 2x 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 2x 8 8 MOJE LODKY SUPEROVE LODKY Tvary lodi O = voda; X = zasah O = voda; X = zasah A B C D E F G H A B C D E F G H 2x 1 1 2 2 3 3 4 4 2x 5 5 6 6 7 7 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 2x 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 2x 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 2x 4 4 5 5 6 6 7 7 2x 8 8 MOJE LODKY SUPEROVE LODKY Tvary lodi O = voda; X = zasah O = voda; X = zasah A B C D E F G H A B C D E F G H 2x 1 1 2 2 3 3 2x 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 4 4 3x 5 5 6 6 2x 7 7 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 2x 4 4 5 5 6 6 2x 7 7 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 MOJE LODKY SUPEROVE LODKY Tvary lodi O = voda; X = zasah O = voda; X = zasah A B C D E F G H A B C D E F G H 2x 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 2x 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 2x 6 6 7 7 2x 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 3x 6 6 7 7 8 8 MOJE LODKY SUPEROVE LODKY Tvary lodi O = voda; X = zasah O = voda; X = zasah Nakreslite vlastne tvary A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 A B C D E F G H A B C D E F G H 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 Pravidla a postup pri hre Hra lode (niekedy aj lodky alebo lodicky) je jednoducha, zabavna a urcena pre viac hracov. Vacsinou pre dvoch. Teoreticky by sa dala aj pre viac, aj na tu urcenych papieroch. Primarne urcenie je vsak dvaja hraci. Ulohou je potopit celu superovu flotilu co najskor – idealne rychlejsie, ako sa dostane cela vasa flotila pod vodu. Najbeznejsi postup 1. Obidvaja hraci dostanu tieto papiere. A kedze je to pre dvoch hracov, logicky by bolo dobre vytlacit strany s hracimi planmi dvakrat. Spolu s papiermi treba dodat kazdemu aj nieco na pisanie. Pero, ceruza, zvyraznovac, cokolvek. 2. Do lavej casti si kazdy hrac zakresli svoje lode. Ich mnozstvo a tvary su popisane napravo. Tieto tvary dal dohromady autor tohto dokumentu, mozete sa samozrejme dohodnut na inych, to je len na vas. Jednotlive lode sa mozu dotykat len rohmi, nie celymi stranami. Taktiez sa mozu otacat (o 90, 180 ci 270 stupnov). 3. Hraci sa dohodnu na poradi. Napriklad starym znamym sposobom „kamen papier noznice“ :) 4. Prvy hrac vystreli na niektore pole, napriklad E4. Protihrac zahlasi, ci bola trafena lod, alebo voda. Prvy hrac si zaznaci do praveho planiku. 5. Vystreli druhy hrac a postup sa opakuje az do konca hry. Vyhrava ten, kto ako prvy potopi vsetky lode supera. Alternativne moznosti Okrem tychto pravidiel je mozne dohodnut sa s protihracom na nasledovnych moznostiach: 1. Povinnost nahlasenia znicenia lode. K tomu moze dopomoct znacenie superovych utokov na lavy planik). 2. Dotykanie sa lodi viac ako len na rohoch ci zakaz dotykat sa rohmi uplne. 3. Hlasenie „zasah“, „voda“ a „tesne vedla“, ak sa trafi vodne policko susediace s niektorou lodou. 4. Alternativne poradie – ten, kto zasiahne lod, striela znovu. Moze tak teoreticky vyhrat hru bez toho, aby sa jeho protihrac dostal na tah. Po trafeni vody ide druhy hrac. 5. Hra na pocet zasahov. Nevyhra ten, kto potopi vsetky lode, ale ten, kto prvy urobi napriklad 20 zasahov. Rady do zaciatku 1. Ide o rychlost. Radsej triafajte tam, kde je vacsia sanca, ze sa bude nieco nachadzat. 2. Vyskrtavajte si tie lode, ktore uz boli potopene. Lahsie tak zistite rozmery a umiestnenie tych, ktore este treba hladat. 3. Dobre schovajte papier pred protihracom. Nie je problem zapamatat si niektore umiestnenia vasich lodi. 4. Niektore lode sa daju lahko najst. Napriklad ak sa hlada uz len jedna lod velkosti 4x1, staci kontrolovat kazdy stvrty stvorec. Taketo „sito“ dokaze velmi rychlo odhalit akekolvek velke lode. 5. Postup zaradom, teda A1, A2, A3 atd je malo ucinny, vhodnejsie je strielat viac-menej nahodne a pri zasahu dostrielat lod a az potom hladat dalsie lode. 6. Skuste zistit, kde sa s najvacsou pravdepodobnostou bude nachadzat superove lode nasledovnych velkosti: O X X O O O O O O X X O X X O O O X X O O O X X Facebook: http://www.facebook.com/pages/Greenie-kniznica/187776851248892