Fantasy suboj Orkovia a trpaslici Autor Vydavatel Licencia Vydanie Autor obalky Stanislav Hoferek Greenie kniznica CC-BY-NC-ND Prve (2023) Stanislav Hoferek O knihe Orkovia a trpaslici rozsiruju povodnu hru o dve nove fantasy rasy. Na hranie je nutna povodna hra. Hranim povodnej hry s rozsirenim ci s rozsireniami sa hra predlzuje, pretoze je v nej viac kariet. Taktiez je mozne pouzit niektore rasy z tohto rozsirenia, zatial co sa niektore karty z povodnej hry alebo z ineho rozsirenia nepouziju. Trpaslici su starodavnou rasou, ktora obyva tak podzemie, ako i niektore pohoria. Ich podzemne chramy su velkolepe a v boji vsadzaju na silnu obranu. Trpaslici su casto ti, ktori ustupia ako posledni. Vedia vsak i dobre utocit, predovsetkym vtedy, ked je ich v jednej formacii viac. Orkovia su v mnohom ich opakom, a to predovsetkym pre zameranie na utok. Orkovia nie su dobri v obrane, ale ich utocne schopnosti su velkolepe. Vedia pouzivat jed, maju svojich oblubenych nepriatelov a predovsetkym sa neboja vyzvy jedneho proti jednemu. 3 2 12 10 OBJAVITEL trpaslici 8 2 14 15 SEKERNIK trpaslici 8 2 14 15 KLADIVAR trpaslici stopovanie bonus proti orkom bonus proti nemrtvym Dostane sa cez kazdu horu i jaskynu ak je tato karta vylozena, ziadny protivnik nema moznost schovat sa Jeho sekera donutila nejedneho orka ustupit + 2 obrana proti orkom + 4 utok proti orkom Jeho kladivo oblubuje nemrtve kosti + 2 obrana proti nemrtvym + 4 utok proti nemrtvym 8 1 16 11,5 OBRANCA trpaslici 12 1 16 15,5 OCHRANCA trpaslici 15 1 13 18,5 ZURIVEC trpaslici podpora od spojencov podpora od spojencov Preferuje obranu i utok vo formacii trpaslikov jednotka ziska hod kockou navyse za kazdu jednotku rovnakej frakcie Preferuje obranu i utok vo formacii trpaslikov jednotka ziska hod kockou navyse za kazdu jednotku rovnakej frakcie Padne v boji hodnom legiend ako hrdina 7 2 18 14 GRYF trpaslici 5 2 16 12 VELMOZ trpaslici 4 1 10 7,5 SKAUT trpaslici vyzyvanie stopovanie Rychlost z neho nerobi lahky terc Autorita v jaskyniach vychadza na povrch kym je tato jednotka vylozena, protihrac nemoze napadnut inu jednotku Dostane sa cez kazdu horu i jaskynu ak je tato karta vylozena, ziadny protivnik nema moznost schovat sa 3 3 8 13,5 ORK VOJAK orkovia 3 3 8 13,5 ORK BOJOVNIK orkovia 3 3 8 13,5 ORK SERMIAR orkovia bonus proti ludom bonus proti elfom bonus proti trpaslikom Nenavidi ludi z ktorejkolvek frakcie + 2 obrana proti ludom + 4 utok proti ludom Elfovia pozabijali vacsinu jeho bratov + 2 obrana proti elfom + 4 utok proti elfom Dobre pozna slabe stranky trpaslikov + 2 obrana proti trpaslikom + 4 utok proti trpaslikom 3 2 6 10 ORK STRELEC orkovia 10 2 15 17 VOJVODCA orkovia 4 4 12 18 ORK VYZYVATEL orkovia vyzyvanie vyzyvanie Zivy dokaz, ze vynimka potvrdzuje pravidlo obranna strelba – obrana je zvysena o hodnotu na najnizsej kocke Kazda skupina orkov ma svojho vodcu kym je tato jednotka vylozena, protihrac nemoze napadnut inu jednotku Nema stit, ale ma velku odvahu kym je tato jednotka vylozena, protihrac nemoze napadnut inu jednotku 0 4 9 14 VRAH orkovia 5 3 11 15,5 ZABIJAK orkovia 8 3 15 18,5 GENERAL Orkovia utok jedom utok jedom taktika Dokaze hadzat noze neuveritelnou rychlostou ak nepriatelska jednotka prezije utok, je otravena a nemoze v dalsom kole utocit Sekerky napustene jedom su jeho specialita ak nepriatelska jednotka prezije utok, je otravena a nemoze v dalsom kole utocit Len malokto dokaze ovladat nekontrolovatelnych tato jednotka rusi efekt vyzyvania a hrac si bude brat nove karty az pred utokom