Fantasy súboj Orkovia a trpaslíci Autor Vydavateľ Licencia Vydanie Autor obálky Stanislav Hoferek Greenie knižnica CC-BY-NC-ND Prvé (2023) Stanislav Hoferek O knihe Orkovia a trpaslíci rozširujú pôvodnú hru o dve nové fantasy rasy. Na hranie je nutná pôvodná hra. Hraním pôvodnej hry s rozšírením či s rozšíreniami sa hra predlžuje, pretože je v nej viac kariet. Taktiež je možné použiť niektoré rasy z tohto rozšírenia, zatiaľ čo sa niektoré karty z pôvodnej hry alebo z iného rozšírenia nepoužijú. Trpaslíci sú starodávnou rasou, ktorá obýva tak podzemie, ako i niektoré pohoria. Ich podzemné chrámy sú veľkolepé a v boji vsádzajú na silnú obranu. Trpaslíci sú často tí, ktorí ustúpia ako poslední. Vedia však i dobre útočiť, predovšetkým vtedy, keď je ich v jednej formácii viac. Orkovia sú v mnohom ich opakom, a to predovšetkým pre zameranie na útok. Orkovia nie sú dobrí v obrane, ale ich útočné schopnosti sú veľkolepé. Vedia používať jed, majú svojich obľúbených nepriateľov a predovšetkým sa neboja výzvy jedného proti jednému. 3 2 12 10 OBJAVITEĽ trpaslíci 8 2 14 15 SEKERNÍK trpaslíci 8 2 14 15 KLADIVÁR trpaslíci stopovanie bonus proti orkom bonus proti nemŕtvym Dostane sa cez každú horu i jaskyňu ak je táto karta vyložená, žiadny protivník nemá možnosť schovať sa Jeho sekera donútila nejedného orka ustúpiť + 2 obrana proti orkom + 4 útok proti orkom Jeho kladivo obľubuje nemŕtve kosti + 2 obrana proti nemŕtvym + 4 útok proti nemŕtvym 8 1 16 11,5 OBRANCA trpaslíci 12 1 16 15,5 OCHRANCA trpaslíci 15 1 13 18,5 ZÚRIVEC trpaslíci podpora od spojencov podpora od spojencov Preferuje obranu i útok vo formácii trpaslíkov jednotka získa hod kockou navyše za každú jednotku rovnakej frakcie Preferuje obranu i útok vo formácii trpaslíkov jednotka získa hod kockou navyše za každú jednotku rovnakej frakcie Padne v boji hodnom legiend ako hrdina 7 2 18 14 GRYF trpaslíci 5 2 16 12 VEĽMOŽ trpaslíci 4 1 10 7,5 SKAUT trpaslíci vyzývanie stopovanie Rýchlosť z neho nerobí ľahký terč Autorita v jaskyniach vychádza na povrch kým je táto jednotka vyložená, protihráč nemôže napadnúť inú jednotku Dostane sa cez každú horu i jaskyňu ak je táto karta vyložená, žiadny protivník nemá možnosť schovať sa 3 3 8 13,5 ORK VOJAK orkovia 3 3 8 13,5 ORK BOJOVNÍK orkovia 3 3 8 13,5 ORK ŠERMIAR orkovia bonus proti ľuďom bonus proti elfom bonus proti trpaslíkom Nenávidí ľudí z ktorejkoľvek frakcie + 2 obrana proti ľuďom + 4 útok proti ľuďom Elfovia pozabíjali väčšinu jeho bratov + 2 obrana proti elfom + 4 útok proti elfom Dobre pozná slabé stránky trpaslíkov + 2 obrana proti trpaslíkom + 4 útok proti trpaslíkom 3 2 6 10 ORK STRELEC orkovia 10 2 15 17 VOJVODCA orkovia 4 4 12 18 ORK VYZÝVATEĽ orkovia vyzývanie vyzývanie Živý dôkaz, že výnimka potvrdzuje pravidlo obranná streľba – obrana je zvýšená o hodnotu na najnižšej kocke Každá skupina orkov má svojho vodcu kým je táto jednotka vyložená, protihráč nemôže napadnúť inú jednotku Nemá štít, ale má veľkú odvahu kým je táto jednotka vyložená, protihráč nemôže napadnúť inú jednotku 0 4 9 14 VRAH orkovia 5 3 11 15,5 ZABIJAK orkovia 8 3 15 18,5 GENERÁL Orkovia útok jedom útok jedom taktika Dokáže hádzať nože neuveriteľnou rýchlosťou ak nepriateľská jednotka prežije útok, je otrávená a nemôže v ďalšom kole útočiť Sekerky napustené jedom sú jeho špecialita ak nepriateľská jednotka prežije útok, je otrávená a nemôže v ďalšom kole útočiť Len málokto dokáže ovládať nekontrolovateľných táto jednotka ruší efekt vyzývania a hráč si bude brať nové karty až pred útokom