MESTA Byzancia Autor Vydavatel Licencia Vydanie GKBN Stanislav Hoferek Greenie kniznica CC-BY-NC-ND Prve (2020) 000111 O knihe Mesta: Byzancia je oficialne rozsirenie stolnej hry Mesta z Greenie kniznice. Nova civilizacia, mnozstvo novych udalosti, ktore sa daju navzajom kombinovat – a celkovo zmenena hlbka hry prinasa este viac zabavy. Budujte svoju novu risu, ziskavajte vplyv a brante sa Attilovi ci tomu najvacsiemu protivnikovi – protihracovi po vasej pravici. Posunte sa v historii dalej a ziskavajte neutralne, klasicke ci hlavne mesta. Ci uz natrvalo, alebo aspon prechodne vyuzite ich vyhody proti svojim protivnikom. Existuje tiez: anglicka verzia: http://greenie.elist.sk/knihy/cities-byzantium ceska verzia: http://greenie.elist.sk/knihy/mesta-byzanc Novinky Mesta: Byzancia je rozsirenie hry. Pribuda nova civilizacia: Byzancia, ako i nove udalosti a zmeny v povodnej hre. Povodna hra je nutna pre hranie Mesta: Byzancia. Zmeny su tiez vo vztahoch medzi hracmi, co moze urobit hru zaujimavejsou. Byzancia Nova civilizacia, Byzancia, je velmi odlisna od ostatnych. Ma sice tiez 6 miest, ale niektore udalosti nie su priamo stavane na Byzanciu. Byzancia ma modernejsie mesta, ktore uz nie su specializovane na konkretnu oblast, ale maju vseobecne pouzitie. Je to tak ina civilizacia hlavne pokial ide o rozlicne hry. Hlavne mesto, Konstantinopol, ma div sveta, Chram Bozej mudrosti (Hagia Sofia). Neovplyvni to hru na divy sveta, ale zaroven je toto mesto ovplyvnitelne udalostami, ktore sa dotykaju divov sveta. Byzancia sa rata ako vychodna civilizacia, spolu s Greckom, Egyptom, Perziou a Zidovskym kralovstvom. Attila Spolu s Byzanciou ovplyvnuju dianie v hre aj nove druhy barbarov. Attila dokaze ovladnut celu risu, ktora uz bola kompletne ovladnuta a bola tak zaratana do finalneho skore. Vzdy, ked padne karta barbari, ziskava Attila 2 mesta z plne ovladnutej rise. Tieto mesta sa vracaju do hry a su na stole az do doby, kym mu ich nezoberie niekto z hracov cez Utok, obchod alebo inu udalost. Attila zacina konat vzdy, ked niekto z hracov pouzije kartu Barbari. Ak je v hre viac hracov, vyberaju sa mesta z finalnej kopky toho hraca, koho si vyberie ten, kto udalost Barbari pouzil. Velitelia Velitelia funguju v rozsireni Mesta: Byzancia uplne inak. Dokazu zaberat mesta a vymazavat ich z hry, ale musia na to splnit podmienku. Pouzitie troch velitelov je tiez mozne na odstranenie miest tej rise, z ktorej ani jeden velitel nepochadza. Rimsky, grecky a kartaginsky velitel tak mozu odstranit napriklad vsetky egyptske mesta, ale grecke nie. Nove udalosti Hraci maju k dispozicii nove udalosti, ako napriklad Rozkvet, Posvatna put ci Elitne vojska. Tie pridavaju nove moznosti a casti su efektivne pri kombinacii s inymi kartami. Hraci tiez mozu ziskat prechodne hlavne mesta. Rozdavanie Rozdavanie je rovnake, ako v klasickej hre. S tym, ze hraci si mozu zvolit akekolvek mnozstvo ris od troch po maximum. Povodna hra Povodna hra je potrebna pre hru rozlisenia Byzancia. Stiahnite si, prosim, najnovsiu verziu priamo z Greenie kniznice. Nove udalosti Elitne vojska: Uzitocna karta v pripade, ze sa vam hodia mesta, ktore momentalne ovlada Attila. Taktiez sa da pouzit ako ochrana proti tomu, aby sa Attilove vojska dostali k mestam, ktore su uz mimo hlavneho stola. V tom pripade sa obidve karty presunu spat do kopky. Huni (barbari): Podobna, ale silnejsia a nicivejsia karta ako klasicki barbari. Pri obidvoch kartach taktiez vznika v rozsireni Byzancia novinka, prichod Attilu. Ten berie 2 karty z kompletne ziskanej rise, ktora by bola za normalnych okolnosti uz mimo hru. Ina udalost: Vyborne v pripade, kde ma protivnik vela udalosti, ktore by boli proti nemu velmi efektivne. Tymto sposobom ich mozu ziskat ostatni hraci. Napadnuty hrac ma malu kompenzaciu. Vybera sa klasickym losovanim z ruky. Posvatna put: Efektivne vtedy, ked mate viac ako 5 miest, zatial co ostatni hraci nie. Moze byt posvatna put na zapad i na vychod. Navyse sa moze dobre pouzit v pripade, ze je vacsina ris na zapade alebo vychode uz skompletizovana. Prechodne hlavne mesto: Pomoc pre hracov, ktori nemaju ziadne hlavne mesto a normalne by tak nemohli pouzit udalosti, ako napriklad utok. Tato jednorazova pomoc nie je dostupna pre hracov s prilis velkym mnozstvom obycajnych miest. Rozkvet: Rozkvet a velky rozkvet zvysia pocet kariet s mestami. Staci nechat tuto udalost na ruke a pouzit ju vtedy, ked budete mat mesta z co najviac roznych ris. Je to opatrenie, ktore pomoze tim, ktorym sa nedari plnit jednu risu za druhou. Velitel: Karty s velitelmi su zmenene, pri hrani odporucame nahradit povodne karty velitelov novymi. Je mozne pouzivat aj viac kariet velitelov, co vsak vyrazne spomali hru. Traja velitelia dokazu skodit risi, z ktorej ani jeden z velitelov nepochadza. Zasadnutie druidov a vychodna mudrost: Vyhodne pre hracov, ktori maju vela rozlicnych miest, ale malo dobrych udalosti. Staci sa spravne trafit a idealne blokovat udalost tak, aby sa nedostala k superom. Zmena poradia: Hraci menia svoje poradie. Zaujimave pri viac hracoch. Pri dvoch hracoch nema tato karta velky zmysel. KONSTANTINOPOL Byzancia 1 Adrianopol Byzancia 1 Nicea Byzancia 1 Varna Byzancia 1 Nicomedia Byzancia 1 Dyrrarchium Byzancia 1 Rimsky velitel Vsetci hraci stracaju vsetky rimske mesta. Podmienka: Hrac musi mat neutralne mesto alebo 4 ine ako rimske mesta. Grecky velitel Vsetci hraci stracaju vsetky grecke mesta. Podmienka: Hrac musi mat neutralne mesto alebo 4 ine ako grecke mesta. Kartaginsky velitel Vsetci hraci stracaju vsetky kartaginske mesta. Podmienka: Hrac musi mat neutralne mesto alebo 4 ine ako kartaginske mesta. Egyptsky velitel Vsetci hraci stracaju vsetky egyptske mesta. Podmienka: Hrac musi mat neutralne mesto alebo 4 ine ako egyptske mesta. Perzsky velitel Vsetci hraci stracaju vsetky perzske mesta. Podmienka: Hrac musi mat neutralne mesto alebo 4 ine ako perzske mesta. Keltsky velitel Vsetci hraci stracaju vsetky keltske mesta. Podmienka: Hrac musi mat neutralne mesto alebo 4 ine ako keltske mesta. Zidovsky velitel Vsetci hraci stracaju vsetky zidovske mesta. Podmienka: Hrac musi mat neutralne mesto alebo 4 ine ako zidovske mesta. Etrusky velitel Vsetci hraci stracaju vsetky etruske mesta. Podmienka: Hrac musi mat neutralne mesto alebo 4 ine ako etruske mesta. Byzantsky velitel Vsetci hraci stracaju vsetky byzantske mesta. Podmienka: Hrac musi mat neutralne mesto alebo 4 ine ako etruske mesta. Hnev bohov Byzantske mesta Napadnuty hrac musi odovzdat 1 (nie hlavne) byzantske mesto vlastnikovi karty. Elitne vojska Tvoje elitne vojska zaberaju vsetky mesta, na ktore ma momentalne vplyv Attila. Podmienka: Hrac musi mat minimalne jedno hlavne mesto. Elitne vojska Tvoje elitne vojska zaberaju vsetky mesta, na ktore ma momentalne vplyv Attila. Podmienka: Hrac musi mat minimalne jedno hlavne mesto. Prechodne hlavne mesto Hrac moze jednorazovo pouzit udalost, ktora vyzaduje hlavne mesto, aj ked ziadne nevlastni. Podmienka: Hrac nesmie mat viac ako 10 miest. Prechodne hlavne mesto Hrac moze jednorazovo pouzit udalost, ktora vyzaduje hlavne mesto, aj ked ziadne nevlastni. Podmienka: Hrac nesmie mat viac ako 10 miest. Prechodne hlavne mesto Hrac moze jednorazovo pouzit udalost, ktora vyzaduje hlavne mesto, aj ked ziadne nevlastni. Podmienka: Hrac nesmie mat viac ako 10 miest. Zasadnutie druidov Hrac obetuje 2 udalosti a nasledne dostava 4 udalosti. Podmienka: Hrac musi mat viac zapadnych ako vychodnych miest. Vychodna mudrost Hrac obetuje 2 udalosti a nasledne dostava 4 udalosti. Podmienka: Hrac musi mat viac zapadnych ako vychodnych miest. Zmena poradia V hre viac ako 2 hracov sa otaca poradie hrania. Zmena poradia V hre viac ako 2 hracov sa otaca poradie hrania. Posvatna put na zapad Hraci s viac ako 5 mestami ziskavaju mesta az dovtedy, kym ziskaju rimske, kartaginske, keltske alebo etruske mesto. Posvatna put na vychod Hraci s viac ako 5 mestami ziskavaju mesta az dovtedy, kym ziskaju grecke, egyptske, perzske, zidovske alebo byzantske mesto. Ina udalost Hrac si moze losovanim vytiahnut 3 udalosti od vybraneho supera. Napadnuty hrac si nasledne zoberie novu udalost z hlavnej kopky. Ina udalost Hrac si moze losovanim vytiahnut 3 udalosti od vybraneho supera. Napadnuty hrac si nasledne zoberie novu udalost z hlavnej kopky. Ina udalost Hrac si moze losovanim vytiahnut 3 udalosti od vybraneho supera. Napadnuty hrac si nasledne zoberie novu udalost z hlavnej kopky. Huni (barbari) Kazdy hrac straca 5 miest podla svojho vyberu. Kto ma menej miest, prichadza o vsetky mesta a nemoze dalsie kolo vyberat nove mesto ani udalost. Huni (barbari) Kazdy hrac straca 5 miest podla svojho vyberu. Kto ma menej miest, prichadza o vsetky mesta a nemoze dalsie kolo vyberat nove mesto ani udalost. Rozkvet Hrac ziskava tolko novych miest, z kolkych ris ma na stole minimalne jedno mesto. Neutralne mesta sa nerataju. Rozkvet Hrac ziskava tolko novych miest, z kolkych ris ma na stole minimalne jedno mesto. Neutralne mesta sa nerataju. Velky rozkvet Hrac ziskava tolko novych miest, z kolkych ris ma na stole minimalne jedno mesto. Rataju sa aj neutralne mesta a za byzantske mesta je dvojnasobna odmena. Velky rozkvet Hrac ziskava tolko novych miest, z kolkych ris ma na stole minimalne jedno mesto. Rataju sa aj neutralne mesta a za byzantske mesta je dvojnasobna odmena.